Kundtjänst 033-12 54 00
Inga favoriter
Din varukorg är tom
Till kassan
 
Tapet.se

Frågor & svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi brukar få om oss, våra villkor och om tapeter i största allmänhet. Om du inte hittar just det du undrar över så tveka inte att kontakta vår kundservice.

OM TAPET.SE

Vilka varumärken är det ni säljer?
Det kommer ständigt in nya spännande varumärken till oss på tapet.se. För att få en snabb överblick av vilka märken vi tillhandahåller just nu så kan du gå direkt till vår söksida och lista varumärken.

Får ni alltid in de senaste tapetkollektionerna?
Vi samarbetar i dagsläget med 15 leverantörer från hela världen. De har i sin tur en mängd olika märken, som i sin tur har flera olika kollektioner. Och självklart ser vi till att ta in deras senaste och mest inspirerande kollektioner.

Hur länge lagerhåller ni ett särskilt tapetmönster?
Det är mycket svårt att svara på. Allting handlar naturligtvis om tillgång och efterfrågan. En tapet som vi säljer mycket av ser vi naturligtvis till att alltid ha i lager. Medan vi oftast inte beställer in mer av en tapet som legat länge på hyllan. Det bästa sättet att gardera sig är att köpa en reservrulle när du ändå beställer.

Vilka är ni som står bakom tapet.se?
Tapet.se drivs som en del av Tapetterminalen, en av Sveriges största tapetleverantörer. Tapetterminalen ägs i sin tur av Gimmerstagruppen. En koncern som började som ett litet familjeföretag i färg- och tapethandeln i Borås någon gång i mitten på 1900-talet. Mycket har hänt sedan dess. Idag rullar cirka en miljon tapetrullar ut via Gimmerstagruppen och man har runt 60 anställda. Vad som däremot inte har förändrats är långsiktigheten i alla beslut och den familjära företagskulturen.

BESTÄLLNING OCH BETALNING

Jag har beställt men inte kommit till någon betalningssida, varför?
Hos oss betalar du först när du hämtar ut varan. På så vi slipper du ligga ute med pengar. Istället betalar du enkelt på plats hos det uthämtningsställe du valde när du gjorde beställningen.
 
Hur lång tid tar det exakt innan min beställning har kommit fram?
Gör du din beställning innan 18.00 på en helgfri vardag kan vi skicka den redan samma dag. Många gånger är beställningen framme hos ditt uthämtningsställe dagen efter. Dock måste vi reservera oss för beställningar som ska norr om Sundsvall. Dit tar det någon dag extra.
 
Vad har jag för bytesrätt?
Så längde du inte brutit förpackningen kan du returnera tapetrullarna inom 14 dagar efter att du hämtat ut dem med full återbetalning. Du gör detta på samma ställe som du hämtade ut tapeterna.
Observera att tapeter som är tillverkade speciellt för kund (fototapeter) inte omfattas av returätt.
 
En (eller flera) av rullarna jag beställt var skadade vid leveransen. Hur gör jag?
Naturligtvis tar vi hand om detta. Vänd dig till butiken där du hämtade ut tapeterna så kommer de returnera rullarna åt dig och se till att du får nya. Kostnadsfritt.
 
Varför kan jag inte få mina tapeter hemskickade direkt?
Vi kan erbjuda fraktfria och snabba leveranser tack vare att vi har ett smidigt och upparbetat nätverk av tapetbutiker som uthämtningsställen. Så istället för att hämta ut din order på posten (för vi kommer ju aldrig kunna få i en tapetrulle genom brevinkastet) så åker du bara till din tapetbutik.
 
Är det fraktfritt även om jag bara beställer en rulle?
Ja. Självklart.
 
ÖVRIGA FRÅGOR

Jag har aldrig satt upp tapeter innan. Är det svårt? Hur gör jag? HJÄLP!
Det är lätt att sätta upp tapeter. Bara man tar god tid på sig, har rätt utrustning och en smula tålamod. För att hjälpa dig som aldrig har satt upp tapeter eller känner sig lite ringrostig har vi skapat en bra guide här.
 
Hur gör jag för att få tapetprover?
Självklart ska du ha tapetprover! Vi erbjuder tre tapetprover per månad som du helt enkelt hämtar ut kostnadsfritt hos ditt uthämtningsställe. För att beställa ett tapetprov klicka bara i boxen "Tapetprov" på tapetens produktsida.
 
 
Hem
Upp till toppen
Tapet.se
Tapet.se
Tapet.se
Kundtjänst
033-12 54 00
Tapet.se
tapet.se
BOX 1201
501 12 Borås
info@tapet.se
Tapet.se